MARC MARZENIT - MAYA & TULKU EP (CORDIG 013)
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Tracklisting:
1. Maya Colours
2. Tulku
3. Motor
Info English:
The Catalan musician Marc Marzenit is not a stranger to observing watchers of the Cocoon releases in such way that his track "Not Assigned", which has been released on John Digweed's Bedrock label, was one of the special highlights on Sven Väth's review of the 10th season in Ibiza. The classically educated musician, who was born in Barcelona, has left his unmistakable marks in the electronic music scene in Spain, not least with his Paradigma label that has been founded four years ago. "Maya Colors" is a paradigm for Marzenit's understanding of modern Techno. Compressed percussions, densified to the essence, and deep bass lines fill the room with a self-vibrating movement. A similar approach to this has also "Tulku", its LFO bass line massaging your abdomen for more than ten minutes before an oriental-like modulation loop is milling itself into your synapses. With its bone-dry bass drum, "Motor", on the other hand, opens a gate to a novel perspective for classic Dub Techno.
Info German:
Der katalanische Musiker Marc Marzenit ist aufmerksamen Beobachtern der Cocoon-Releases insofern kein Unbekannter, war doch sein im vergangenen Oktober auf John Digweeds Bedrock-Label veröffentlichte Track "Not Assigned" eines der besonderen Highlights auf Sven Väths CD-Bilanz der 10th Season auf Ibiza. Der in Barcelona geborene klassisch ausgebildete Musiker hat nicht zuletzt mit seinem vor vier Jahren gegründeten Paradigma-Label der elektronischen Musikszene in Spanien seinen unverwechselbaren Stempel aufgedrückt. Die zwei Versionen von "Maya Colors" sind ein Musterbeispiel für Marzenits Verständnis von modernem Techno: Auf die Essenz verdichtete komprimierte Percussions und deepe Basslines füllen den Raum mit einer in sich vibrierenden Motorik. Einen ähnlichen Ansatz verfolgt auch "Tulku", die LFO-Bassline massiert über knapp zehn Minuten den Unterleib, bevor sich eine orientalisch anmutende Modulationsschleife in die Synapsen einfräst, während "Motor" mit seiner knochentrockenen Bassdrum eine neuartige Perspektive für klassischen Dubtechno eröffnet.
Cocoon Recordings on the web:
http://www.twitter.com/cocoonnews
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http://www.cocoon.net
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1. Maya Colours
2. Tulku
3. Motor
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The Catalan musician Marc Marzenit is not a stranger to observing watchers of the Cocoon releases in such way that his track "Not Assigned", which has been released on John Digweed's Bedrock label, was one of the special highlights on Sven Väth's review of the 10th season in Ibiza. The classically educated musician, who was born in Barcelona, has left his unmistakable marks in the electronic music scene in Spain, not least with his Paradigma label that has been founded four years ago. "Maya Colors" is a paradigm for Marzenit's understanding of modern Techno. Compressed percussions, densified to the essence, and deep bass lines fill the room with a self-vibrating movement. A similar approach to this has also "Tulku", its LFO bass line massaging your abdomen for more than ten minutes before an oriental-like modulation loop is milling itself into your synapses. With its bone-dry bass drum, "Motor", on the other hand, opens a gate to a novel perspective for classic Dub Techno.
Info German:
Der katalanische Musiker Marc Marzenit ist aufmerksamen Beobachtern der Cocoon-Releases insofern kein Unbekannter, war doch sein im vergangenen Oktober auf John Digweeds Bedrock-Label veröffentlichte Track "Not Assigned" eines der besonderen Highlights auf Sven Väths CD-Bilanz der 10th Season auf Ibiza. Der in Barcelona geborene klassisch ausgebildete Musiker hat nicht zuletzt mit seinem vor vier Jahren gegründeten Paradigma-Label der elektronischen Musikszene in Spanien seinen unverwechselbaren Stempel aufgedrückt. Die zwei Versionen von "Maya Colors" sind ein Musterbeispiel für Marzenits Verständnis von modernem Techno: Auf die Essenz verdichtete komprimierte Percussions und deepe Basslines füllen den Raum mit einer in sich vibrierenden Motorik. Einen ähnlichen Ansatz verfolgt auch "Tulku", die LFO-Bassline massiert über knapp zehn Minuten den Unterleib, bevor sich eine orientalisch anmutende Modulationsschleife in die Synapsen einfräst, während "Motor" mit seiner knochentrockenen Bassdrum eine neuartige Perspektive für klassischen Dubtechno eröffnet.
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Marc Marzenit - Maya & Tulku (CORDIG013) ricardo villalobos md | |
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5,691 views views | 31.3K followers |
Entertainment | Upload TimePublished on 4 May 2010 |
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